13. 6. 2016

Můj ex-kosmetický koutek

Znáte to, jak nafotíte fotky ke článku a ony vám půl roku jen tak leží v počítači? Ne, neznáte, jedinej flákač jsem tu totiž já :) Každopádně, nějakou tu chvilku předtím, než jsem se odstěhovala z rodné hroudy, jsem ještě nafotila fotky svého updatovaného kosmetického koutku. Teď jej pomalu ruším, stěhuji a třídím, za chvíli z něj nic moc nezbude, tak je asi optimální čas vám jej ukázat a uložit si jej tu jakožto vzpomínku.

Smutné je, že už ani nevím, jestli je to víno zapomenuté, nebo jestli to mělo být jakože "štýlo" :)

Nevím, jestli to není poslední článek tohoto druhu. Můj drahý není zcela nakloněn myšlence všechno fotit a házet na internet a já to zcela respektuji. O kosmetických krámech, které vám sem fotím běžně, můžu pořád přemýšlet ve smyslu "moje", ale co se týče koupelny, tam už neexistuje žádné moje – tam je jednoduše "naše". A já nepůjdu proti vůli člověka, kterého si vážím. No, uvidíme, stále je varianta nafotit jen jednotlivé "úložné prostory" a boxíky v uspořádání např. na stole místo na poličce...

Na fotce výše můžete vidět tu "pracovní", líčící a pečující část mojí expracovny, celou. V současné době už takto neexistuje, jen poličkostolek zůstal... a samozřejmě též zrcadlo, na kterém jsou ještě stále moje "makeup inspirations", vystříhané z časopisů, reklam, letáků, občas byly též nakreslené.

Na horní poliče musí být především spousta prostoru, protože je to povrch, na kterém kramařím, rozkládám všechny své výrobky, pohazuji líčidla a celkově to tam většinu času takto pěkně nevypadá. Proto jsem "VIP produkty" uspořádala do dvou pořadačů.

Průhledný plastový vpravo je z eBay. Na fotce je domovem pro produkty, které jsou moje srdcovky a používám je často, nebo které potřebuji "dodělat", teď je domovem pro veškeré líčení, které jsem nechala v rodném domě, protože tak jednou za měsíc je i využiji.

Šedý košík zase chrání pleťovku. Tonikum, krémy, odličovač, v plechovce jsou vatové tamponky, v době focení tam měl domov i krém na ruce a samozřejmě antibakteriální gel.

Jednoduché a přehledné uspořádání: dva IKEA stojánky se štětci, jedna krabice od sušenek, která pojme všechny mé laky na nehty, druhý šedý košík s vlasovkou, méně často užívanou pleťovkou a jinými krémy a plastový pořadač na base a top coaty na nehty. Část systému jsem zachovala i v Brně.

Elektrospotřebiče (kulmy), zdobítka na nehty v oranžové lodi a kufřík s bižuterií (momentálně neaktuální, většinu bižu jsem rozdala, prodala a povyhazovala, protože stejně většinou nosím jen svoje stříbro na krku, bílé zlato na prstech a hodinky na ruce, na jakoukoli bižu tímpádem není čas ani prostor). 

Dole byla ještě sbírka Cosmopolitanů a jiných časopisů, které během stěhování nalezly domov v mámině pracovišti. Dřív jsem měla každé číslo Cosma, teď už časopis vůbec nekupuji. Strašně klesl, čtvrtinu zabírají reklamy, které nejsou ani "dobře opsané" jako bývaly dřív, pět stránek nekoukatelné módy, rozhovor s pseudo celebritou, polovina časopisu je věnována bloggerkám (upřímně, pokud je chci sledovat, sleduji je na jejich kanálech, v časopise mne zajímají spíše inspirativní a zajímavé osobnosti, o kterých se třeba člověk jen tak nedočte... spolupráci s blogosvětem chápu, ne každý bloggerky sledoval a ví, co, kde, jak a kdy, ale proboha, nemusí být v každém čísle v takovém rozsahu) a celková inspirace nula nula nic. Když už jsem poslední tři čísla ani nedočetla a časopis kupovala jen kvůli dárkům... to můžu zhruba tu stejnou sumu dát na Nový prostor a aspoň to bude mít nějaký význam. V pozadí můžete vidět i divadelní programy, památky z různých navštívených míst a moji sbírku CD.

Tohle je ten skladovací koutek. Původně měl fungovat též jakožto líčící, ale protože se nenašlo přijatelné řešení pro světlo a zrcadlo a je tam dost málo prostoru, nějak ten nápad ztroskotal.

Moje sbírka parfémů v košíčku i mimo něj, nějaké ty kosmetické drobnosti, používaná dekorativka v home-made krabicovém organizéru, vzorky parfémů, sbírka produktů na pusu (dost neaktuální, musím poznamenat:) v rtěnkovém stojánky z eBay, redukovaná sestava peckových naušnic a krabička s maskami a peelingy na pleť.

Úplně nahoře potom krabice s novinkami a za ní taška se sprcháči, organizér na náušnice (které od té doby také prošly redukcí, jsem na ně líná a navíc mám poměrně velkou sbírku stříbrných a zlatých, které můžu mít narozdíl od bižu v uších třeba týden, dva v kuse). Vedle ještě dva boxíky nakoupených a zatím neotevřených a nespotřebovaných věcí (plastový myslím Ikea nebo tak něco, ten druhý je papírová krabice z Avonu, kterou jsme s malou sestřenicí ozdobily :).

Dělá mi velkou radost, že většina kousků, které jsou vidět, jsou už spotřebované, nebo alespoň načaté a v současnosti se všechny moje "to-use" produkty včetně dvaceti sprcháčů (původně schovaných v té dárkové tašce) vejdou do Ikea boxu a ještě jedné krabice, a v obou ještě zbývá spousta místa + tam jsou kosmetické taštičky, boxíky a krabičky, které předtím obývaly jinou poličku skoro samy.

Musím říct, že takhle zpětně jsem na svůj kosmetický kout(ek) docela hrdá, bylo to praktické i relativně koukatelné řešení, které bylo z části mnou (či někým jiným) vcelku ekologicky vyrobené, z druhé části třeba recyklované (krabička od sušenek, Avon krabice). A kupodivu se tam i všechno vešlo... :)

10 komentářů:

  1. Tak to je suprový koutek. Já ten svůj stále nemám, mám kosmetiku různě po koupelně a komoře :-( Cosmo taky nekupuju. Víno na kosmetický stolek patří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už teď taky, ale dokopala jsem muže k zakoupení regálu do koupelny, namontování poličky pod zrcadlo, a hned je to hezčí :) A jsem ráda, že s vínem jsem se trefila:)

      Vymazat
  2. Týýjo, ten je fakt super! :) Škoda, že něco takového si nemůžu v našem malém bytečku dovolit :(. Hned bych taky nějaký chtěla :).

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A představ si, že já jsem se dobrovolně odstěhovala :D Takže koutek je k mání! :D Neboj, jednou bude dost místa i na takový koutek:)

      Vymazat
  3. Moc hezké a hlavně pěkně zorganizované a uklizené:-) Měla bych si z Tebe vzít příklad, v mém koutku to je uklizené jen těsně po úklidu, na které zpravidla padne celé jedno víkendové odpoledne, hned s pondělním ránem už zase začínám bordelařit:-D Teda, ne, že bych tam měla nepořádek v pravém slova smyslu, na to jsem zase háklivá, ale prostě to mám zase neuspořádané. Ale stejně jako věřím, že se vyléčím z nakupování a hromadění kosmetiky, tak věřím, že se naučím uklízet šminky na své místo:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já zas ano, pořádkumilovník jsem (*podezíravě se rozhlédne po stole a nenápadně strčí hromadu nádobí, odpadků a krémů na ruce do nejbližšího šuplíku*). V klídku, já mám teď zase všechny šminky roztahané na pračce a tak nějak to neřeším, stejně je ještě dneska použiju :)) Z hromadění kosmetiky se vyléčit dá, ale z nakupování?! Nikdy!

      Vymazat
  4. No to je ráj♥ Opět mám pocit, že mám hrozně málo kosmetiky :D (nemám, ví to všichni :D)
    A ten pocit, když něco nafotíš před půl rokem, ale nepřidáš, znám velice dobře :D ještě teď mám plný notas fotek vánočních dárků, které se "těší" na recenzi :D


    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To potěší, že to někdo nazve rájem :) Já to měla za uspořádaný chlíveček :D Super, tak jsem ráda, že nejsem sama!! :)

      Vymazat
  5. wooow máš krásnu zbierku! :) ja to mám tiež rada všelijako potriedené a stále by som to menila nejako

    OdpovědětVymazat