27. 2. 2016

Zázrak z lékárny vol. 2 | Desinfekční mýdlo Cutosan

Poslední dobou jsem si (mimo jiné) nadmíru oblíbila kosmetiku z lékárny. Možná to má co dělat s tím, že mi na mojí jinak bezproblémové kůži tuto zimu vyrazily ekzémky a dermatitidy a jsem jak sušenka, možná s tím, že postupně začínám přikládat péči o sebe čímdál větší a větší váhu. 

Jeden z takových zázraků, který jsem objevila při řešení tohoto problému, je právě Cutosan. Dá se použít na cokoliv, od pokožky přes vlasy až po pleť a je super šetrný. Zkrátka - je tak dobrý, že si zaslouží recenzi!


Začala bych tím, čím se tak výrazně liší od jiných čistících gelů, mýdel a podobných věcí: neobsahuje SLS (sodium laureth sulfate), parabeny, ani parfémy a nevysušuje. To z něj dělá úplně ideálního společníka pro každou z nás, která trpí na problematickou či mastnější, ale samozřejmě též suchou pleť. Jen tak pro zajímavost, jeho pH je 5,5; je tedy nealkalický

A na co přesně že to funguje? Víceméně... na jakýkoli problém. Opruzeniny, ekzémy, dermatitidy, akné, nebo prostě obyčejné svědění, s tím vším si poradí. Kromě toho, že problematickou pokožku krásně vyčistí, taky dokáže zatočit s přebytkem mazu nebo bakterií.

Balení je takové nenápadné, nic extra výrazného. Dávkování funguje stylem tlakové pumpičky. V horní části si "vytlačíte" pumpičku a potom dávkujete - jen ne mačkáním pumpičky, ale tlakem na lahvičku. Dá se tak poměrně dobře regulovat množství, ale nestrávíte nad ním mládí, pokud potřebujete gelu více. 

Konzistencí jde o průhledný gel, který snadno (i když nijak výrazně) pění. Aplikuje se právě tak, že jej nanesete na pokožku a roztíráte až do doby, než se vytvoří ta jemná pěna. Potom důkladně opláchnete. 

Já jej používám pravidelně po každé epilaci na nohy, což mi poradila paní doktorka na kožním vzhledem k dermatitidám, potom příležitostně i na pleť, když mi vyrazí pupínky. A musím říct, že doopravdy pomáhá! Při aplikaci mi podrážděné nohy příjemně zchladí, redukuje zarudnutí a "flekatění" a i dermatitida se mi při jeho používání výrazně zlepšila (minimálně už se nesnažím si tu kůži seškrábat). 

Co se pupínků týče, rozhodně urychlí hojení, i když zase nemůžu říct, že by mi pupínek zmizel do minuty od vyčištění. Hlavně ale vůbec nevysušuje, což oceňuji zejména v chladnějším počasí. 

Já jsem moc ráda, že jsem na tenhle malý zázrak natrefila a ráda jej doporučím všem ekzematičkám, těm, které trápí akné nebo jiné potíže s pokožkou a klidně i sušenkám na mytí místo sprchového gelu. Dá se sehnat v lékárnách cca za 130,- (200 ml).

8 komentářů:

  1. Mě se v zimě plet hodně vysušuje, takže se po něm asi mrknu.

    OdpovědětVymazat
  2. Využila bych ho po holení. To se většinou bojím cokoli použít :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Věřím že by si u nás našel své místečko. :)

    lifestyle and beauty

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá skvěle a hlavní je, že funguje a jsi s ním spokojená. Tento gel by se mi hodil po holení. Jinak nijak větší problémy s pletí naštěstí nemám. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za tip. Tohle musím vyzkoušet. Mám problém s akné, takže bych měla zájem vyzkoušet a rozhodně tomu přikládám větší šance než gelu z drogerky. Dávám si článek do záložek abych na přípravek nezapomněla.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý produkt, určitě se na něj v lékárně podívám! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. já miluju kosmetiku z lékárný, má i takovou jinou vůni :))
    plesatazpevacka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za tip, taky trpím na ekzémy, ale desinfekční mýdlo by mě použít nenapadlo, já používám přírodní kostku mýdla a jako šampon sem tam speciální s ichtamolem (jestli chceš, koukni na mou poslední recenzi na blogu, která je o právě zmiňovaném šamponů).

    www.piosek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat