27. 1. 2016

Bezlepkově, zdravě, nezdravě i hipstersky v Brně

Dlouho, předlouho tu nebyl žádný článek, ve kterém bych se rozplývala, jak báječně jsem se zase najedla (nebojte, Střípky budou!). Takže se asi není čemu divit, že se mi nahromadily fotky i zážitky... a že vám jdu dělat chutě. Kde všude se dá najíst bezlepkově (pro ty chudáky, co nemůžou jíst jako normální lidi) a kde všude mi za poslední dobu chutnalo (pro ty normální lidi...)

Varování: Následující článek a fotky v něm obsahují velké množství dobře vypadajícího jídla a cukru. Já ty fotky sbírám už něco přes půl roku, ale takhle naráz to může způsobit akutní hypoglykemii a chutě na sladké :)


V melounovém cukru


Cukr je vcelku profláknutá, hodně hipsterská a hodně přeplněná kavárna v centru Brna, schovaná za Charlie's square. Já tam už vcelku pravidelně v létě chodím na jejich legendární makovou zmrzku (poslední fotka), ale při jedné z návštěv jsem odhalila i existenci blp (=bezlepkového) dortu, jen čokoláda, čokoláda, čokoláda a šlehačka. Nevím, jestli ho ještě mívají, dlouho jsem tam nebyla, ale... přesně takhle chutná nebe. 

Doporučit můžu i kávu (s rostlinným mlíčkem, ňam) a limčosmoothie, obsluhu a atmosféru a vůbec všechno. Jen vzadu je trošku temno a občas se stane, že si... no, nesednete. 

Be Fresh 
Zdravý fastfood v pasáži na Josefské by si zasloužil podstatně více reklamy. Jejich freshe jsou za přijatelnou cenu a moc dobré, ale hlavně tam najdete spooooustu zdravého jídla (včetně blp nebo veganského). Nejdřív jsem z jídla úplně nadšená nebyla, přišlo mi, že mu chybí výrazná chuť, ale co jsem si odvykla hodně solit a kořenit úplně všechno, co sním, tak je to naprosto ideální. 

Plusem je i každý den jiná, čerstvá zeleninová polévka, která nádherně zahřeje a hodně zasytí - a za nějakých třicet korun :) Prostředí je sice trošku "plastové", ale není problém si cokoliv nechat zabalit a zbaštit to v klidu doma.

Literární kavárna Academia café
Svoboďák a spousta knížek - co může být pro kavárnu lepšího? Třeba to, že krom kávy nabízejí i výborné domácí limonády a bezlepkové zákusky. Od té doby, co mi byla sdělena tato informace (dík, zrzko!), uskutečňuju veškeré pracovní porady, včetně těch online, zásadně a pouze tady. Čokoládový dortík s čokoládovou pěnou, který vidíte na fotce, je jedna z nejjedlejších věcí, co jsem kdy ochutnala. Jedla bych i nosem a očima, mňam. Přepadá mě vlčí hlad. To byl blbej nápad, psát takovej článek v jedenáct v noci.

McCafé alias velké překvapení
To jsem nedávno vyprovázela kamarádku na vlak a přišel nápad, že nám zbývá trocha času a ona má hlad, tudíž si můžeme sednout třeba do mekáče. Zakotvily jsme v Mc kavárně a zatímco kamarádka si odešla pro burger, já bloumala kolem kávy. Nakonec jsem se rozhodla pro Amaretto capuccino, což je dost sladká, ale taky dost výborná věc, a jako vždycky mi byl nabídnut i zákusek. 

Tentokrát jsem se překonala a suše neodmítla, nýbrž jsem zklamaně pronesla něco ve stylu „pokud něco z toho zázrakem nepřeměníte na bezlepkové, tak ne“. Jaké bylo moje překvapení, když odpověď zněla – tady ten mandlový dortík je bezlepkový! Nenechala jsem se dlouho prosit...

Dortík je výborný. Výborný, výborný, výborný. Základ jsou ořechy (ještě stoprocentně neřeknu, jestli mleté ořechy, nebo ořechová mouka), na tom je krém a kusy mandlí, a... mňam. Na to, jak sladké jím spíš výjimečně a bolí mě z něj zuby, tohoto dortíku bych se ujedla, citlivost necitlivost (zubů, krčků, dásní, ne moje :D)

FreshFreaks jako předmět zkoumání
Bezlepkové bistro FreshFreaks mě taky fascinuje už nějakou chvíli, zatím jsem ale ještě neodešla s žádnou fotkou, takže o tom report až příště. Je ale komplet blp a je na Lidické, hned pod Antonínskou :)

10 komentářů:

  1. Mnaaaam :)

    http://nicolland.blogspot.co.at

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jen koukáš na fotky, představ si to naživo! :)

      Vymazat
  2. Ach jo, mám hlad a tento článek mi s tímto problémem příliš nepomohl :D V Melounovém cukru jsem byla taky, je to tam neuvěřitelný. Ty zákusky jsou jako kdyby člověk kousal nebe :D
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já článek psala asi o půl dvanácté večer, jak myslíš, že mi bylo? :D Cukr je neskutečnej, ňam ♥

      Vymazat
  3. mňamky, keď pôjdem do Brna za kamošmi, tak určite navštívim Literárnu kaviareň s ich knihami a domácimi limonádami a na FreshFreaks som teda tiež celkom zvedavá :) chcem nejaké fotky!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já si píšu a příště určitě budou :P Literární kavárna je must-go :3

      Vymazat
  4. ach jaj takto pred obedom pozerať tento článok nebol dobrý napad veru :D
    Vera

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň ses mohla těšit na oběd :P

      Vymazat
  5. No zrovna když se pokouším jíst trošku "zdravěji", tak příjde taková krása. Super. A Mccafé vždy jen minu, asi tam něco půjdu vyzkoušet :)

    Sweet Life with Lena

    OdpovědětVymazat
  6. No zrovna když se pokouším jíst trošku "zdravěji", tak příjde taková krása. Super. A Mccafé vždy jen minu, asi tam něco půjdu vyzkoušet :)

    Sweet Life with Lena

    OdpovědětVymazat