15. 11. 2015

Neocenitelný pomocník pro vaše rty

Po nadějných a prosluněných, ale i tak zoufale krátkých náznacích jara se počasí rozhodlo, že ten podzim se zimou nakonec letos přijdou a zahájilo sezonu, kterou pracovně nazývám Období suché pusy. Ačkoli během roku nejsem žádná sušenka, v podzimních a zimních plískanicích a mrazech se suché, popraskané, bolavé a nepěkné rty vyhnou jen málokomu. Na letošek s sebou ale budu mít pomocníka: je jím Saloos Bio Karité Balzám na rty



V obalu, na který se názory různí, mně osobně ale přijde originální a rozkošný, se skrývá 19 ml bio zázraku. A právě na tento zázrak se dnes podíváme zblízka. 

Balzámek by měl být "velmi výživný s regeneračními účinky", za které vděčí rakytníku řešetlákovému. Je vhodný k péči o rty a popraskané ústní koutky, regeneruje, zklidňuje a zvláčňuje rty. 

Konzistencí a texturou nepůsobí úplně jako typický balzám - je poměrně dost hutný a tuhý. Zpočátku mě to vyděsilo, ono ale stačí jej trošku rozehřát prsty při nanášení a je po problému, pak se totiž krásně roztírá. Jeho konzistence ale svědčí účinku - rty "obalí" správně hustou vrstvou, která nedovolí štiplavému studenému počasí, aby rtům jakkoli ublížilo, a hydratuje nejen těsně po nanesení, ale i pěknou chvíli potom. Navíc jej stačí použít poměrně málo, mám tedy tušení, že mi vydrží věčně - a to jej používám denně!

Výrazné plus proti jiným balzámům mu ráda připíšu i v tom, že po nanesení se nedostaví žádný nepříjemný, ulepený pocit. Rty jsou jemné, zvláčněné, cítím na nich vrstvičku balzámu, ale nic z toho není nepříjemné! A není nepříjemný ani po několika minutách, dokonce ani po zaschnutí nelepí ani nevytvoří suchou "krustu".

Na popraskané rty pomůže a uleví téměř okamžitě, osvědčil se mi i na léčbu pusinky po oparu. Neobsahuje žádný menthol (mentol), takže není potřeba se bát pálení nebo nepříjemných pocitů, což ocení zejména ty citlivější z nás :) 

Voní poměrně zajímavě. Dlouho jsem nemohla přijít na to, co přesně mi ta vůně evokuje, pak jsem ale odhalila růži s nádechem rakytníku. Osobně mi vůně přijde příjemná, ale je květinově bylinková, což nemusí vyhovovat každému. Menším mínusem je chuť - když jej olíznete, rozhodně si nepochutnáte. Na jednu stranu mě alespoň nenutí jej ze rtů ojíst (a třeba si v zimě konečně přestanu olizovat rty!), na stranu druhou mám ráda, když balzámek i dobře chutná. Ale nemůžu chtít všechno...

Balzámek "v akci", i když jen na ruce - jde dobře vidět tužší konzistence i to, že jde pěkně roztírat :)

I přes to, že jsem si balzám dost oblíbila, mu pár věcí vyčtu. Tím prvním je kelímkové balení, které je u mě v oblíbenosti prostě pod "klasickou tyčinkou". Vzhledem k konzistenci je lepší nanášet jej prsty, což vyžaduje pohlídat si čisté ruce.

A jakkoli je jeho hustota na zimu naprosto ideální, s tím, že rovnou na něj nanesete rtěnku nepočítejte. Neznamená to, že na barvičky na rtech je potřeba úplně zapomenout, jen to prostě chce tak půl hodinku až hodinku počkat. 

Na složení si nijak stěžovat nemůžu: obrovská spousta rostlinných olejů, rostlinné vosky, vitaminy a běžné vonné složky. Takhle by to podle mého mělo vypadat u produktu, který si mažu na pusu, já jsem nadšená!

S balzámkem tedy dostanete fajn pomocníka, který doopravdy působí - na rty a v případě nouze třeba i na záděrku nebo suché ruce (vyzkoušeno). Na rtech je příjemný a zimu by s ním vaše pusa měla přežít bez větší újmy na zdraví. Ani cena není nijak zvlášť vysoká, pohybuje se mezi 60-90,-. Jen to kelímkové balení mu trošku kazí reputaci, stojí ale za to se s ním vypořádat :)

Za poskytnutí balzámu k recenzi děkuji zastoupení značky Saloos.

10 komentářů:

  1. Od Saloos jsem měla akorát olejíček, ale s tím jsem byla velmi spokojená :) Takže věřím, že i tento balzámek musí být super.
    Stejně jako tobě mi trochu vadí kelímkové balzámy, ale také doma nějaké mám a zrovna to jsou mé oblíbené, takže to člověk musí nějak překousnout, no :)

    Ketrin Fl ~ CALL ME KETRIN BLOG

    OdpovědětVymazat
  2. Po tomhle balzámku se dívám už delší dobu a teď jsi jen potvrdila, že ho fakt budu muset mít:-D Kelímkové balení by mně zas tolik neiritovalo, ale je fakt, že tyhle balzámy do kterých jsem nucena sahat prsty používám jen doma a po umytí rukou:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Balzámek vypadá velmi lákavě. Hlavně to složení je skvělé. Taky mi vadí kelímkové balení, ale dá se to přežít, když je produkt v něm dokonalý. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  4. presne ako hovorí maťa, vyzerá úplne lákavo :)) ale tiež nemám rada takéto balenia

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám teď věčně popraskané rty. Naopak mě tyhle balení vůbec nevadí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyzerá lákavo. Naozaj sú najväčší problém pre mňa v zime pery a ruky, obe mám suché. Možno vyskúšam :)

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  7. Saloos balzámky umí at už jsou určeny na cokoli a opravdu vydrží snad navždy. Nosní balzám proti rýmě mám už druhou zimu a moc toho neubylo (ne že bych ho nepoužívala). Jen to kelímkové balení by nemuselo být

    OdpovědětVymazat
  8. Vím, že tenhle je hodně chválený.. já nerada do produktů na rty šahám prsty.. Miluji Blistex balzámy na rty.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento balzam mám a som s ním veľmi spokojná ! Používam ho skoro na všetko a pripadá mi použitím rovnaký ako vajíčko - hojivý zázrak z Oriflame :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  10. Po tom se kouknu :) já ted používám vazelínu :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat