2. 11. 2015

"A už máte naši věrnostní kartičku?"

Mohla bych tu stvořit sáhodlouhé zamyšlení nad tím, jak zoufalou záležitostí se stal obchod s osobními (a kontaktními) údaji, je to totiž skoro horší než obchod s bílým masem. Nebo nad tím, jak se věrnostními kartičkami upisujeme k čipové totalitě a nad tím, která firma má marketing lepší než jiná. A unudila bych vás k smrti už na prvních několika řádcích. 

Co mě (a doufám, že i moje věrné nakukovače do soukromí!) vždycky neskutečně bavilo byla fóra a články typu "ukaž svoje... věrnostní kartičky". A proto jsem se rozhodla, že vás taky jedním obšťastním. A ke každé napíšu pár slov - to kdyby se chtěl někdo inspirovat, které (ne)stojí za to... :)

dm kartu asi nemusím představovat, známe (a máme) ji všechny. Kdyby přece jenom: za každých 20 kč nákupu získáváte 1 bod, ty pak můžete směnit za slevové knížky, dm box, různé kupony na všechno možné (i slevy do jiných obchodů!) nebo dm dárečky :) Registrace do věrnostního programu je možná od 16 let na prodejnách (a mám pocit, že to jde i online), je k ní i appka do mobilu.

Teta karta je poměrně zajímavá. Umožňuje přístup ke klubovým cenám, odečítá z ceny nákupu nějaké to procento, sbíráte na ni body, které vás mohou posunout k větším slevám, jednou měsíčně dostanete prémiový kupon (většinou -40/50 % na jednu značku) a hlavně - při nákupu nad 20,- máte kafe zdarma. Registrace na prodejně nebo online.

Zákaznická karta České pošty se finančně vyplatí až ve chvíli, kdy posíláte hodně (mám úroveň 2 a dost s ní ušetřím, na jedničce jsou nicméně slevy spíš symbolické, korunové). S čím ale ulehčí práci - už žádné podací lístky a e-dodejka na e-mail automaticky a zdarma. Já se registrovala online, jde to snad i na poště. 

Ať už chodíte do Tesca pro jídlo, nebo kvůli F&F, Clubcard je dost notoricky známá. 10,- na účtence = 1 bod. Když utratíte celkem tři tisíce, přijdou vám poštou slevové poukázky a kuponky. Docela se vyplatí, jako jedna z mála karet vám doopravdy vrátí něco zpátky, i když je to ve formě poukázky na pár desetikorun do Tesca. Registrace od 18, online a určitě to půjde i na prodejně. 

Tato kráska mě docela příjemně překvapila. Karta výhod Dr.Max se mi v peněžence pomalu, ale jistě vyplácí. Jednak na ni zavádí poměrně slušné množství akcí, teď byla třeba 2+1 na privátní produkty, jednak taky šetří peníze - na nákup v hodnotě 130,- jsem měla ještě dvanáctikorunovou slevu. Registrace od 18, onlajn i osobně.

Jedna taková malá potvora, to je věrnostní kartička CinemaCity. Proč potvora? Jednou ročně je potřeba ji obnovit, stojí to 60,- a já na to věčně zapomínám. Sbíráte na ni body ve formě % z útraty a tyhle body pak můžete vyměnit za gratis lístek nebo něco na sezobnutí. Jediná karta, do které je nutné něco investovat, během prvních několika návštěv kina si na sebe ale zase vydělá. Pokud chodíte do kina, není co řešit :) Registrace online i v samotném kině.

Asi nejroztomilejší součást sbírky a takový benjamínek. Fruitisimo club. Pořád jsme se úplně nesžily, ale měla by fungovat asi takto: a) 10 % se na ni načte k budoucímu použití, b) slevy a dárečky k narozeninám. Regnete se onlajn nebo během čekání na pitíčko.

Tahle je zase nejstarší, ani nevím, jestli ještě platí. I am je super obchod s bižu, vyskytující se např. ve Vaňkovce a já už jednu takovou naplnila, druhá mi ale poněkud stagnuje a dlouho jsem tam nebyla. Za 250,- nákupu dostanete bodík, když jich máte 10, máte 30 % slevu. Výhodná je asi nejmíň, k častějším návštěvám dvakrát nemotivuje, ale když už tam nakupujete, tak se docela hodí... K dostání na prodejně.

Zabijte mě, nejsem schopná si vzpomenout, jak přesně Reserved karta funguje. Z nákupů se načítají body, myslím, že 1 kč = 1 bod, za každé utracené 2 tisíce stovka sleva. K tomu už skoro tradiční sleva k narozeninám... :) Registrace online i na prodejně, kde vám ji pravděpodobně nabídnou k nákupu.

A poslední je karta nikdy nepoužitá. Bubbleology jsem dostala přímo na prodejně, a opět nám funguje systém načítání bodů z nákupu, které pak můžete využít jakožto slevu. Registrace online i osobně... je krásně barevná, ale pokud tomuto přeslazenému rádobyčaji neholdujete, taky dost zbytečná :)

Do budoucna plánuji & myslím, že se vyplatí:
IKEA Family - jsem křupka a chci kafe zadarmo. Jen si vzpomenout...
Yves Rocher - já si o ni buď neřeknu, nebo nemám čas to vypsat :D 
Hervis - na ní se mi líbí, že poskytuje možnost vrácení bez účtenky a myslím, že i do 14 dnů bez udání důvodu
Billa, Penny - pořád to zvažuju; občas tam chodím nakupovat, ale ne tak často, že s sebou nutně musím tahat další kartičku. Počkáme&uvidíme. 
Vyplatí se taky kartičky v kavárnách a bistrech (pokud mají a chodíte tam často) - na věc typu 10. kafe nebo 5. bageta zdarma není nijak těžké dosáhnout a docela to potěší :)

A moc by se mi hodil Lidl nebo Rossmann, bohužel o těch si můžu nechat jen zdát... :)

Kde tenhle nepořádek skladuju?

Asi 30 KáČé na eBay (fotky vypůjčeny odtamtud) a radost mi dělá obrovskou. Najdete pod jménem bowknot business card wallet pouch v nejrůznějších barvách.

Co vy a vaše kartičky? 

19 komentářů:

  1. Ja mam do DM, ta je super, tez YR ci Teta. Do Tesca mam take, ale nakupuji tam minimalne, takze ani nevim, jak funguje a zatim z ni nic nemam :D A pak jeste do Pet centra a CCC.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu YR už si musím zařídit! :D A Pet center není špatnej nápad, ač tam nakupuju, vůbec jsem netušila, že jsou. Díky za tip!

      Vymazat
  2. Kapsička na kartičky je super. Mám jich asi 15 :-) Nechápu body do Tety, pořád je sbírám a přijde mi, že z toho vůbec nic nemám. Karta na poštu je nejpraktičtější ze všech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v určitém okamžiku by tě to mělo posunout na "silver" a "gold" úroveň, tudíž k větším slevám. Fungovalo to tak u těch starých modrých, nevím, jak je to u nových. Karta na poštu rozhodně jako jediná šetří čas! :D

      Vymazat
  3. Dm karta je klasika, ovšem asi nejhorší způsob jak směnit body je slevová knížka, pro mně je nezáživná o ničem, to už se víc vyplatí počkat na různé dárky, jako třeba teď posledně jsem ukořistila deštník:-)
    A pak kartičku YR, protože tam taky chodím nezdravě často a do Tety, to mi připomíná, že tam teď frčí prémiový kupon se slevou na Niveu, tak tam budu muset zaběhnout a kafíčko zdarma je milý bonus, který ještě víc zpříjemní nakupování:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deštník mám taky! Ty slevové knížky se vyplatí jen před Vánoci, to je jediné období v roce, kdy mi ta sleva 10/15% ušetří víc než dvacku. Jinak jsem si párkrát nechala nějakou vnutit, když jsem měla pocit, že jsem dlouho body za nic nesměnila, ale teď čekám na dárky, občas vezmu nějaký ten jednorázový kuponek za pár bodů a moc se mi líbí ta novinka s charitou a plenkami, do toho se zapojím určitě :)
      Niveu jsem teď zneužila kvůli Vánocům a paní prodavačka mi nezapočítala slevu, no málem mě to položilo. Nicméně jsem se ozvala a naštěstí vše v pořádku :) Jen si připadám jako hrozná křupka, že si říkám o slevu :D

      Vymazat
  4. Týýýjo, taky jich mám více a nejraději jsem právě za DM kartu, protože ty slevové knížečky kolikrát stojí fakt za to! :) I do Cinema City je super :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cinema city si musím obnovit! Jinak se asi nejrychleji "zaplatí" a líbí se mi, že mi vrací utracené penízky :D

      Vymazat
  5. Já jich moc nemám, ale je super je mít. Sem tam ty výhody se oplatí. Dm, Tesco a Dr. Max kartičku mám taky. Moje mamka zase chodí do Tety, tak už má zlatou Teta kartičku.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se ty výhody vyplatí skoro vždycky, ale jen když do daného obchodu člověk chodí "i normálně", to pak ušetří peníze a kolikrát třeba i čas:)... Jak někam chodíš jen z povinnosti a kvůli nějakým bodům na kartě, je to vyhazování peněz a tu kartu je lepší nemít.

      Vymazat
  6. Tak tu zakaznicku kartu Ceskej posty som si hned objednala, vdaka za tip :-*

    OdpovědětVymazat
  7. No, tak teď jsem zjistila, že jsem ještě o dost horší, neboť jich mám fakt moc.. :D A kvůli tomu jsem začala používat aplikaci portmanka a už je nemusím pořád všechny nosit u sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě inspiruj! :D Na tu appku mrknu :))

      Vymazat
  8. věrnostní kartičky neustále zapomínám doma :D
    ZLO! :D
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si piš, že je to zlo, a taky se pronesou! :D

      Vymazat
  9. Kartičku do DM, Tety, YR a Tesca mám a často používám, to se u mě fakt vyplatí. Ten obal na karty vypadá super, asi se po nějakém na ebay taky mrknu, díky za tip. Super článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujii, jsem ráda, že ti byl užitečný :))

      Vymazat
  10. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat