22. 8. 2015

Nákup na iKlenot.cz - zkušenost a zhodnocení

Poslední dobou jsem poměrně negativistická. Když mě něco nadchne, s recenzí se neobtěžuji (často je to proto, že jsou to starší produkty, které už jsou všude vychválené, a já jdu nerada s davem), ale ve chvíli, kdy jsem zklamaná, nebo si chci postěžovat na cokoliv jiného, to se mi ta recenze píše sama. Faktem je, že nápad na -možná- novou rubriku mi ale vnukla právě negativní recenze. 

Docela dost nakupuji na internetu, kde využívám střídavě možností osobního odběru a přepravních společností, a krom zaběhnutých a profláknutých obchodů občas zkusím ty menší a méně známé. Pokud se vám bude koncept dnešní "recenze" líbit, věnovala bych v budoucnosti internetovým nákupům celou novou rubriku, kde bych popsala a nafotila své zkušenosti :)

O e-shopu iKlenot.cz jsem se dozvěděla díky článku jedné bloggerky, kde nadšeně ukazovala kabelku a nadevše vychválila i obchod. Bohužel si ani za zlaté prasátko nevzpomenu, která bloggerka to byla. Při pokusu o zpětné dohledání článku mám ale pocit, že článek (a možná už ani blog) v současné době neexistuje. Škody ale napáchal dost - našla jsem si kabelku, zamilovala se na první pohled, odkaz si hodila do oblíbených a byla si jistá, že si ji jednoho dne objednám. 

Ta recenze byla tak pozitivní, že s nějakou Heurékou nebo tak něčím už jsem se ani neobtěžovala a rovnou přešla k objednávce. 

Takto vypadala stránka produktu - kabelky v době mé objednávky, až na políčko "Dostupnost". V té době tam bylo uvedeno "Do 2 dnů u vás". Za ty cca tři měsíce, co jsem kabelku měla v oblíbených a průběžně ji sledovala, se nezměnilo nic - ani cena, ani dostupnost, ani fotka. Baví mě permanentní "sleva" na 699,- (která měla občas i za 2 dny končit, ale cena i ikonka výhodného nákupu zůstala stejná), ale to je prostě marketing. Dělá to většina obchodů, některé nápadněji, jiné nenápadněji. Já v tom umím číst, takže mě  to od nákupu nijak neodradilo, ani k němu nijak nenalákalo.

Kabelku jsem tedy objednala dne 3.8. (pondělí) ve večerních hodinách. Dopravu jsem zvolila jedinou možnou - GLS - za 59,-, a uplatnila jsem slevový kupon na -100,- z celkové výše objednávky. Platila jsem tedy 658,- a to přes platební bránu, objednávka byla tedy uhrazena okamžitě. 

Jednoduchá matematika - do dvou dnů u mě, takže 5. či 6., pokud vezmu v úvahu ty večerní hodiny, bych kabelku měla mít doma. Ve čtvrtek, 6.8. večer jsem ji doma ještě neměla - a stav objednávky se ani nezměnil ze "zaplaceno"! Napsala jsem tedy na e-mail uvedený na stránkách, kde že se stala chyba. 

Oceňuji bleskově zaslanou odpověď, přišla asi za hodinu... její obsah ale tolik ne. 
Situace mi byla popsána pravdivě a zdvořile vysvětlena, to beru. Beru i to, že se někde stala chybka a v tom e-shopu to nebylo dobře označeno. Sama jsem necelý rok pomáhala s administrativou internetového obchodu, tak moc dobře vím, jak snadné je se někde překliknout, něco nepotvrdit nebo zapomenout změnit dostupnost zboží. Všichni jsme lidi, stane se. 

Co mě šokovalo byl fakt, že se mi nikdo neobtěžoval napsat, jak to s mojí objednávkou je. Dozvěděla jsem se to až na svůj dotaz - kdybych nenapsala, to by si kabelka dorazila za týden jakoby nic? A co kdybych ji potřebovala jako dárek někomu nebo na jednu jedinou příležitost a díky tomuto prodlení ji promeškala? V tom, že po zjištění, že kabelka není skladem, mě o tom nikdo nekontaktoval a neptal se, zda mám stále zájem, vidím obrovské pochybení. 

Tak jsem tedy čekala do dalšího pátku. Během té doby jsem radši nijak nezkoumala e-shop ani stav objednávky, abych se zbytečně nerozčilovala. Až v pátek, 14.8., jsem se nechala přemoci zvědavostí - bylo totiž po 14. hodině, dávno po čase kdy k nám jezdí pošta, a po kabelce ani vidu, ani slechu. Otevřu internetové stránky obchodu... zaplaceno

Cca ve 14:30 mi přišla sms z obchodu, že kabelka byla předána České poště, což mi v 17:30 potvrdila i ČP. Moment. JAK ČESKÉ POŠTĚ?! Ta možnost při nákupu na výběr ani nebyla, ale i kdyby byla, stejně bych jí nevyužila. Pokud mám tu možnost, nechávám si balíky doručovat jinou přepravní společností. Proto i tyto dvě smsky byly nepříjemným překvapením - naštěstí šlo o balík do ruky, tak jsem si říkala, že ten se ke mně snad i dostane. 

V PONDĚLÍ, 17.8., se ke mně po 14 dnech čekání kabelka konečně dostala. Zabalená v igelitu, jako kdybych si tu kabelku objednávala z eBay od Číňanů, ne z českého e-shopu. S tím, že posílali přes ČP, bych čekala lepší ochranu, ale tak budiž. Nad podivně vystavenou fakturou jsem nevěděla, jestli se smát nebo brečet. A to, že kabelka na ofiko fotce vypadala o trošku vyšší, o trošku hezčí, o trošku užší a o trošku kvalitnější jsem přešla jako úplnou maličkost proti ostatním aspektům tohoto pekelného nákupu.


(Originální foto)

(Realita, bohužel je kabelka ještě stále trošku "pomuchlaná" z přepravy, ještě jsem v ní ani neměla věci, tak neměla možnost se pomocí zátěže vyrovnat...)

18 komentářů:

  1. Tahle rubrika mě baví, i když věřím jaké peklo jsi si nejen kvůli ní musela tak nějak prožít. Nemám ráda tyhle divné obchody o kterých není vůbec nic slyšet. Já sama jsem poměrně nedůvěřivý člověk, takže googlím zkušenosti ostošest. Ano, existuje spousta malých a velice kvalitních e-shopů, ale pak i těchto, kteří beztak čekají na to své zboží z Číny a to jako pardon, ale když si člověk koupí přímo v Čína třeba na E-bay, tak nejenom že zaplatí rozhodně méně, ale prostě tak nějak ví na čem je.

    Doufám, že alespoň kabelka za ty peníze a nervy bude sloužit, já bych se tak nějak nebála asi odstoupit od smlouvy, na což bys měla mít právo tuším do 14 dnů. Prostě bych ji asi poslala zpátky, ale jestli se zdá alespoň kvalitně ušitá, pak snad bude vše ok... Na další články rubriky se těším, sama jsem na blogu v jeho začátcích rubriku - Zkušenosti s e-shopy měla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že baví, tak já budu pokračovat :) Já většinou taky neriskuju, ale občas něco zkusím, občas mě naláká lepší cena, a párkrát už daná věc prostě nikde nebyla... dokud je to pár stovek, tak budiž, ale elektroniku a drahé věci samozřejmě jen ověřeně :) S tím eBayem jsi to vystihla.

      Vypadá fajn, jako samozřejmě to není designérskej kousek z jedinečné kolekce, ale pevná, prostorná. A srovnala se - v tom jsem jí právě věřila, kdyby ne, už je vrácená :)

      Vymazat
  2. Tak to je dost nepříjemná zkušenost..Pořád si myslím, že je nejlepší nakupovat v klasických kamenných obchodech, kde má člověk možnost si to prohlédnout a osahat v reálu, ve chvíli, kdy u pokladny zaplatí, tak je obchod uzavřen a je to. Potíž ale nastává v případě, kdy člověk něco chce a v kamenném obchodě to dostupné není nebo je, ale za hanebné prachy, to se pak radši volí tahle možnost..
    Rubriku určitě udělej, sama přes net nakupuji docela často, tak to jen uvítám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší to bezpochyby je, ale shánět v nich kabelku je těžký. V jiný cenový kategorii bych vybrala hned, ale já si nekupuju kabelku do konce života na tahání iPhonu a kreditky, já si kupuju workoholickou kabelku na zničení :D

      Vymazat
  3. Tak to bych jim napsala asi hodně nemilou recenzi a jsem ráda, že si takhle ty fotky vystavila, pokud to jde,klidně bych odkaz na tvůj článek vrazila k tomu předmětu do komentáře. Jejich jednání je tedy naprosto nekorektní - a ta faktura... :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, do komentáře to nejde, ale už jsem jim to lupla i na Heuréku, to jednání mě fakt naštvalo. Faktura? Ta mě jen dorazila :))

      Vymazat
  4. Tak toto nie je veľmi príjemné, aj keď verím, že po uložení vecí do nej a chvíľkovému noseniu sa nejak "postaví na nohy" :) V každom prípade veľa šťastia a len tie naj naj naj obchodíky ti už prajem :)

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk a ak sa zapojíš do mojej GIVEAWAY, budem rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kabelka už je OK, prostě zmuchlaná z přepravy, stane se. Spíš ten přístup mě zamrzel... :(

      Děkuju! :)

      Vymazat
  5. Tak to je otrava. Takový nákup umí pěkně zkazit náladu. To že je kabelka jiná než na fotce je klamání spotřebitele, jenže se obávám, že v česku se náhrady asi nedočkáš :-(
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, zejména ne s tím, že je širší a není moc vysoká. Ale budiž, věci se tam vlezou...

      Vymazat
  6. Tak hlavně, že aspoň přišla.. mně se bohužel stalo, že jsem příteli za 1200,- koupila poukaz na zorbing a nic se nedělo. Tak jsem si eshop vygooglila a našla jsem hromadu článků, že už od roku 2010 (tuším) eshop podvádí lidi.. škoda, že jsem si to nenašla dřív... škoda, že eshop pořád běží i když je společnost v insolventním řízení..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiši... o.O Tak to je ale strašný, to si vůbec neumím představit, já bych asi děsně zuřila... :/

      Vymazat
  7. Tahle rubrika je skvělá a zařazuji si stránku do seznamu odkud neobjednávat. A s tou fakturou? :-o To si snad z tebe udělali srandu, ne? Hrůza.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš takový seznam? Poděl se! :D
      Ta faktura... úplnej hřebíček do rakve mojí trpělivosti. Dokážu toho pochopit hodně, dokázala bych pochopit, kdyby tam napsali jiné ceny než v reálu, ať už z jakéhokoli důvodu, ale že jim to ani nevychází...?

      Vymazat
  8. páni, tak to je fakt pekelnej nákup :/
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Osobně si při objednávání z netu pečlivě pročítám recenze a hodnocení zákazníků a naštěstí jsem byla vždy spokojená. Pravda, většinou preferuji osobní odběr či zásilkovnu. Takovéhle články rozhodně oceňuji! Je to velice neseriózní jednání a kabelka by mě opravdu zklamala. Snad se nošením srovná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kabelka je docela OK a i pevná, není zas tak strašná, ale ten přístup... takhle by se podle mě obchody k zákazníkům chovat neměly. Já četla právě jen tu přenadšenou recenzi a nechala jsem se přesvědčit, nicméně jsem poučená.

      Vymazat