10. 8. 2015

Bi-Oil: Opravdový zázrak, nebo obyčejné mazadlo?

Krásný den přeji, jak zvládáte existovat? Já teda moc ne, kombinace vedro + nízký tlak není úplně příznivá, ale kupodivu zatím žiju. Taky se snažím najít si čas i na psaní na blog, i když poslední dobou to znamená, že tím pádem oželím nějakou jinou činnost - ale jednou za pár dnů bych se snad i v nějakém tom článku mohla vymáčknout. 
Dneska vám povyprávím pohádku o Bi-Oilu, který jsem sice už měla nějakou dobu, ale krom občasného namazání strií (přiznávám&nestydím se za to - mám strie!) jsem se spíš nemazala než mazala. Až do dovolené...


Netradičně začnu s tím, jaké výsledky jsem na sobě pozorovala. O tom, co přesně se stalo, se časem dozvíte, důležitý je pro vás počáteční stav a výsledek: 
 Voilá. Jsem šikulka. Takhle jsem dopadla po tom, co mě smetla "menší" vlna. Psalo se zrovna 9.7. 

A tady máte důkaz místo slibů: výsledek po měsíci každodenního mazání Bi-Oilem. Někomu by se to takhle možná zatáhlo i samo, ale já mám pleť stoprocentně 'zrzavou' - to znamená, že se mi špatně hojí a z každé pitomé odřeninky mi zůstane jizva. Takový výsledek - po měsíci poměrně slušně zhojená noha (za další dva týdny od tohoto stadia už ty škrábance nebudou vidět vůbec, i takhle jsem se hodně dlouho snažila o fotku, na které by byly zachycené) mě přesvědčil o tom, že o Bi-Oilu bych vážně měla napsat.

Tuhle lahvičku už zřejmě většina z vás viděla, i já na Bi-Oil poprvé přišla přes blog. Nebo spíš, přesněji... hned několik blogů, diskuzí a dalších míst. Mluví se o něm; mluví se o něm hodně, a nějaký účinek doopravdy má. Jak je to ale s tou zázračnou ingrediencí, cenou, a co se vůbec uvnitř kapky této tekutiny všechno skrývá?

Paraffinum liquidum - ropný olej, hlavní složka tohoto zázraku. Je hustý a nijak zvlášť se nevstřebává, na pokožce ale vytvoří pocit hebkosti. Citlivé osoby a lidé, co se ropě vyhýbají, z něj radost mít nebudou. 
Triisononanoin - jednu ropu následuje další. Tato sloučenina se šíleným názvem zajišťuje hebkost a příjemné pocity při používání oleje a pomáhá účinným látkám lépe se dostat do kůže. 
Cetearyl ethylhexanoate - tentokrát tu máme olejový ester, který dělá pokožku jemnou a vláčnou na dotek, zlepšuje stav suché pokožky a působí vodoodpudivě. 
Isopropyl myristate - ester, který se postará o to, že se člověk necítí ulepeně a mastně. 
Retinyl palmitate - tady se schovává vitamin A, který působí úžasně při "spravování" vad na kráse kůže, jako jsou jizvičky, hrbolky a jiné nerovnosti. 

Helianthus annuus seed oil - šílený název skrývá jednoduchý slunečnicový olej, který je tu proto, aby zvláčňoval pokožku. To zní fajn, ne?
Tocopherin acetate - úplně jednoduchý vitamin E, který působí jako antioxidant, chrání pokožku před spálením (a po spálení ji regeneruje) a dokonce pomáhá na růst vlasů!
Anthemis nobilis flower oil - heřmánkový olej, který klidní a regeneruje kůži a zbavuje ji následků podráždění. 
Lavandula angustifolia oil - pro změnu levandulový olej. Pomáhá od bolesti, od napětí, a hlavně působí desinfekčně. 
Rosmalinus officinalis leaf oil - rozmarýnový olej má podobné vlastnosti jako levandulový, ale prý dokáže také zlepšit mozkovou aktivitu a odpomoci od problémů s dýcháním. 

Calendula officinalis extract - měsíček lékařský, moje oblíbená část. Zvláčňuje pokožku, působí antisepticky a protizánětlivě, dokáže "vygumovat" vrásky i jiné nerovnosti a s velkým úspěchem se používá pro léčbu např. lupénky nebo při lymfatických potížích. 
Glycine soja oil - úplně jednoduchý sójový olej. Obsahuje vitaminy a minerální látky a přirozeně zvláčňuje. 
BHT - butylhydroxytoluen. Je to vedlejší produkt ropy, nicméně se používá jako stabilizátor a antioxidant. V olejové směsi je proto, aby se olej vyhnul oxidaci, ale také proto, že ho stačí poměrně malé množství. Možná ho znáte i z jídel jako E321. Jde o zvířecí karcinogen, člověku při vnějším užívání (!) ale nijak zásadní nebezpečí nehrozí. 
Bisabolol - aktivní olej, který pomůže proti zčervenání a podráždění. Pochází ze silice heřmánku, takže nejde o žádnou jedovatost :)
"Parfum" si snad každá zvládne domyslet sama :))

Alpha-isomethyl ionone - vonná složka. 
Amyl cinnamal - opět vonná složka, zvyšuje nebezpečí alergické reakce, jinak je bezpečný. Voní po jasmínu. 
Benzyl salycilate - UV absorber, vonná složka a fixátor. Používá se i v léčivech, ale je to možný alergen. 
Citronellol - vůní připomíná růži a je to jedna z nejběžnějších složek voňavé kosmetiky. 
Coumarin, eugenol, farnesol, geraniol - další vonné přísady, i když tyto mají i pozitivní vedlejší účinky - např. vytváří pocit pohody, zabraňují poživatelnosti kosmetiky nebo zklidňují. 

Hydroxycitronellal, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde - vonné složky, nejsou úplně vhodné pro citlivou pokožku. 
Limonene, linalool - vonné složky s deodoračním účinkem, mající protizánětlivé a protiplísňové účinky.
CI 26100 - barvivo (červené), nepředstavuje nijak velké riziko pro živé organismy. 

Složení tedy obsahuje víceméně samé bezpečné látky, z velké části "běžné" extrakty z rostlin či z ropy, většina je organického původu. Do pusy to nejde, tak proč tomu nevěřit. 

Co je ale ten zázračný PurCellin Oil? 
Jedná se jen o značku, o jméno používané v marketingu. Chemie by vám na to odpověděla - cetearyl ethylhexanoate. Tady nejde o žádnou revoluční, přelomovou ingredienci, jen o dobrého marketingového manažera. 

Jaké mám z Bi-Oilu pocity já?

Je to mimořádně dobré mazadlo. Vyznačuje se příjemnou vůní, konzistencí (lehce se vtírá a dobře se vsakuje), jeho aplikace není nijak složitá a pokožku doopravdy promastí (ale nezmastí!), hydratuje. Obsahuje obrovské množství olejových složek, vitaminů a celkově jde o poměrně účinný mix. 

Na druhou stranu je tu obrovské mínus: cena za maličkaté balení. Navíc není moc za co platit - první místa obsazuje ropa, což citliví lidé nijak zvlášť neocení. Žádný deklarovaný zázrak v něm nenajdete.

Bi-Oil bych označila za "produkt pro lenochy". Kdyby si člověk pořídil dětský olejíček (/rostlinný olej, a nemyslím ten na smažení :D), při zranění případně přidal ještě krém proti popáleninám/podráždění, a doopravdy se věnoval důkladné péči o jizvy či strie, zmizí zhruba stejně, "kůra" mu vydrží déle a vyjde levněji. Na druhou stranu, i tenhle předmixovaný olej je fajn, jen vyjde zbytečně draho (důkazem budiž že za měsíc je většina balení pryč, a to jsem jej používala jen a pouze na jizvu na noze. Matlat s tím poctivě strie, vydrží dva týdny). 

Hlavní důvod, proč si jej už znovu nekoupím, je ale provedená nerelevantní studie, na které je založen maerketing (i když dobrý marketing). Produkt testovalo pouhých (a myslím, že i necelých) 40 žen. Testovaly pouze Bi-Oil, nebylo žádné srovnání, žádné placebo. A v neposlední řadě - sice valná většina z testerek zlepšení uvedla, ale zlepšení v procentech nebo jiné míře není nikde uvedeno. Může to být zlepšení o jedno procentu, nebo taky o sto. Ale to už výrobce neprozradí. 

To mi jen a jen dokazuje, že doopravdy se o zázrak nejedná. Má podobné účinky, jako jiný olej nebo krém na pokožku. A několikanásobně vyšší cenu....

14 komentářů:

  1. Mám ho také, na jizvičky na obličeji. Jak píšeš, cena vysoká, ale i tak jsem ho chtěla zkusit :). Že ale obsahuje Paraffinum liquidum mě strašně štve.. A ty studie, o tom jsem ani nevěděla.

    http://es-veronica.blogspot.cz/


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta ropa je tam blbej tah, to diskriminuje spoustu lidí s citlivou pletí nebo nějakým přesvědčením. A ty studie mě taky vyšokovaly, zírala jsem na to s pocitem "Co to má jako být?!"

      Vymazat
  2. Myslím, že úplně stejně dobře by posloužila i obyčejná vazelína..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plus mínus pár vitaminů, ale v zásadě máš pravdu...

      Vymazat
  3. Docela dlouho jsem nad ním přemýšlela, z dob puberty mi na obličeji zbyly jizvičky po akné, takže jsem přemítala, jestli vypláznout ty peníze a věřit, že účinek bude vidět..ale doteď jsem se ke koupi neodhodlala, moc tomu nevěřím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná spíš něco lékárenského právě takhle na pleť a kvalitní krém? :)

      Vymazat
  4. Zatím jsem tento olej nezkoušela a jsem ráda, že jsem si přečetla tvoji recenzi. Asi to opravdu nebude zázrak. Jizvy a strie jsou nepříjemné, mně se osvědčuje mazat pravidelně a pak už je trochu jedno čím.

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, když se člověk stará, tak stačí víceméně i ta vazelína :D Ty peníze za to jsou fakt zbytečný :)

      Vymazat
  5. Už jsem na něj kolikrát koukala, ale strie mám už dlouho a na ty by stejně nepomohl...Myslím, že je dobrý třeba v těhotenství, to bych si mazala břicho, ale na deset let staré strie je to už k ničemu (jako většina věcí:D)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divila by ses, mně se teď pět let staré strie úplně vyhladily a na dotek by člověk už ani nepoznal, že tam byly - zázrak každodenního mazání :) Jako prevence bude určitě fajn, jak jsem psala - božsky maže :)

      Vymazat
  6. Už jsem na něj kolikrát koukala, ale strie mám už dlouho a na ty by stejně nepomohl...Myslím, že je dobrý třeba v těhotenství, to bych si mazala břicho, ale na deset let staré strie je to už k ničemu (jako většina věcí:D)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
  7. X ropných složek, x chem. vonných látek, x chem. barviv. Z nosných rostlinných olejů ty nejlevnější (ty opravdu kvalitní mají olej z pšeň. klíčků,mrkvových semínek či mandlový), a z esenciálních olejů jen ty zklidňující a ne zvyšující elesticitu, dokonce rozmarýnov olej, který se v těhotenství nemá používat takže super produkt... Poměr cena/výkon je dle mě nejluxusnější KHADI CENTELLA

    OdpovědětVymazat
  8. Také jsem si ho koupila, mám extrémně si suchou pokožku, nefunguje na mne téměř nic, ani od kožního lékaře. Mažu se tedy vším co je schopno namastit ale neumastit. BiOil zpočátku jako byl dobrý, hloupá jsem, že jsem si nepřečetla složení, jsem alergická na paraben, ten tu sice výslovně není, ale ropných produktů je víc než dost, proto na jemnější kůži jsem měla podivné svědění. Já mazala dál, lékárník mně přece ujistil, že paraben tam není - nu už si to nekoupím, domazala jsem to na hrubou kůži nohou... Teď už koukám jen po přírodních věcech i když jako alergik musím dávat pozor i tady, ne každá rostlinka je pro mne bezpečná, což závidím těm, které nemusí vše tak moc pitvat do základu.

    OdpovědětVymazat
  9. Mně to nepomohlo ani na strie,ani na jizvy. Půjdu na laser.

    OdpovědětVymazat