15. 6. 2015

Máte co číst?

Taky vám nastala taková okurková sezóna v bloggerském seznamu četby, nebo mám jenom divné oblíbené? Po spoustě bloggerek, které jsem tak ráda četla, najednou ani vidu, ani slechu, a mě to tedy ohromně mrzí. Doufám, že je to jen přechodné vyčerpání způsobené vedrem :)

Ať už jste na tom stejně jako já a nemáte blogy ke čtení, nebo plánujete letní vyvalovačku u moře, případně jste pořád ještě věrné klasickým knížkám - připravila jsem si pro vás doporučení na čtyři nedávno přečtené knížky, které mě zaujaly. 


Rady Protivné blondýny o zákeřnostech obchodníků a podvodníků byste si rozhodně neměli nechat ujít! Že je Blondýna chytrá ženská je snad jasné většině jejích čtenářů, takže tahle knížka nemůže být jiná, než chytrá. Každopádně, je chytrá lehkým, mírně (sebe)ironickým a vtipným stylem, poučná (ale nenásilně) a zároveň zábavná. Zhltla jsem ji během pár hodin a doteď lituju, že není aspoň třikrát delší. 

Pokud máte rádi historické romány, mám pro vás doporučení hned dvě. Kniha Závoje princezny Salome mapuje život, slávu i vládu této legendární princezny a tanečnice poutavým a čtivým způsobem. Některé události jsou pravdivé, některé události jsou "pouze" běžným mýtem a některé jsou změněné pro potřeby příběhu, ale dohromady z toho je fascinující čtení. 

Královna králů je na tom zase trošku jinak - jde o fantasy, odehrávající se na základě historie a egyptsko-řecko-římských bohů, a faktické jsou možná tak první dvě kapitoly. Kniha se ale lehce čte, příběh až na pár mezer dává smysl a pokud nad ní moc nepřemýšlíte, užijete si ji. 

Román V zajetí krásy je typické letní čtení - lehké, čtivé, možná trochu povrchní a určitě předvídatelné, ale ideální s sebou na dovolenou nebo k bazénu v horkém letním dni. Navíc se z velké části odehrává buď někde na mole, nebo v kosmetickém salonu, což je vlastně tak trochu z oboru)). Já knížku četla loni na dovolené a pokud si to pamatuju správně, hodně jsem se nasmála a bylo to milé oddechnutí od všech ostatních knížek, které jsem měla s sebou (zásadně tahám buď klasiku, nebo depresivní příběhy). V Levných knihách jsem ji navíc viděla i v angličtině a můžu říct, že je to ideální příležitost, jak si jazyk trochu procvičit. Nečekejte zázraky, nečekejte pohlcující příběh, ani nějaká extra hluboká myšlenka tam není, ale pokud vypnete hlavu, zabaví vás. 

20 komentářů:

  1. Já třeba moc nepíšu protože nechci psát jen proto, abych psala, ale čekám na vhodnej nápad na článek. A protože je můj mozek zapařenej vedrem, tak nápadů moc neni :D (a to jsou taky po večerech samý pivíčka a koktejlíčky... takže tak.. :) ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :) Já mám naštěstí nápadů plný sešit, přes zimu a jaro jsem je vymyslela a teď z nich čerpám :D Ale ty letní večery určitě užívej!

      Vymazat
  2. Knižné články mám rada, pretože sama knihy rada čítam a rada hľadám nové inšpirácie. Mne sa veľmi dobre čítala kniha Francouzsky se umí otáčet, tá bola skvelá, doslova som obsah tejto knihy hltala a veľa som sa vďaka nej aj naučila a utvrdila som sa v tom, že nie som divná, keď si oblečnie do školy a teraz do práce chystám deň vopred. A ešte je skvelá Digitálna pevnosť od Dana Browna, ten autor je vynkajúci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš je ráda? Tak to je super, to v nich budu pokračovat! Dana Browna mám moc ráda, četla jsem od něj snad úplně všechno. Nicméně na ty Francouzky se mrknu :))

      Vymazat
  3. V zajetí krásy jsem četla, stejně tak další knihy od autorky, ale jak mám podobné romány ráda, tak její knihy jsou spíše podprůměrné.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně o očekávání, řekla bych - já nečekala nic, protože takové knihy normálně nečtu :D tak jsem ani nemohla být zklamaná... :)

      Vymazat
  4. Žiadnu z uvedených kníh som nečítala, tak ďakujem za tipy ^^
    Trpím podobným problémom ako ty - bloggerky nejako nepíšu a ja už sa blížim k záveru štvrtej knihy za tento mesiac...

    www.hellomynameisev.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda jsem poradila! Užívej si to, že máš čas na čtení :)

      Vymazat
  5. Diky za knižní typy. Zatím jsem ani jednu. Těchto knih nečetla. Momentálně nepíšu protože jsem na dovolené a i když mam notebook, nemají tu pořádné připojení. Tak si čtu blogy aspoň v mobilu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U tebe to chápu, ty vůbec nečti, nepiš a naplno užívej dovču!!:)

      Vymazat
  6. Děkuji za inspiraci :). V zajetí krásy jsem už někde viděla, ale ještě jsem se k tomu nedostala, tak snad si na to později vzpomenu :D. Já mám teď už delší dobu rozečtenou Dobu Jedovou Kosmetiku a doufám, že už ji dočtu. Moc jsem na to neměla čas, tak snad po zkouškách :).

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobu jedovou jsem četla, všechny, a jsou to fajn knížky. Nesouhlasím úplně se vším, ale pravdy je v nich hodně a člověk by se měl občas zamyslet...

      Vymazat
  7. Vím, že tohle na mně nehodí dobré světlo, ale ani nevím, kdy jsem naposled přečetla nějakou knížku..zkrátka není čas:-( Ale na tu poslední bych si dala docela říct, hlavně když souvisí s kosmetikou/krásou:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, já jsem ta poslední, co by tě mohla soudit, já co se věnuju blogování nečtu prakticky vůbec. (Ale zase zvládám čtyři brigády :D)

      Vymazat
  8. Závoje princezny Salome bych možná vyzkoušela, nějaký historický román mě láká..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl moc fajn, a hlavně víceméně faktický (pokud se člověk nerýpe v detailech) a poutavě psaný :)

      Vymazat
  9. Ježiš, moje obľúbené žánre- historický a fantasy :3 Královna králov musím čo najskôr mať :) Vďaka za tip!
    GlitterCircus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, a já ji v době tvorby článku neměla dočtenou a byla jsem z toho trošku v rozpacích :) Ale už jsem ji dočetla a za to doporučení stála. Tak snad se bude líbit :)

      Vymazat
  10. Já čtu pár blogerek a stále super :) super tipy :) chci zase začít číst :)
    A určitě na to pujdu pomalu ! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mi hoď pár tipů na bloggerky, já mám v oblíbených mrtvo :D

      Vymazat