11. 6. 2015

Jak vyrobit vlastní epilační pastu?

O epilaci a různých způsobech epilace už jsem se zmiňovala, a zmínila jsem i některé z možností této odchlupovací techniky. Pro ty, kteří nechtějí investovat do epilátoru, je k dostání ještě extrémně nevýhodný vosk, nebo také cukrová pasta. Ta už se vyplatí o něco víc, nicméně na mě i tak šly mdloby pokaždé, když jsem za ni dávala ty tři stovky. Předpokládám, že nikoho nepřekvapí, že jsem zajásala, když jsem objevila recept na pastu domácí.
Barvou té mojí se tak úplně neřiďte, je už kvalitně zcukernatělá :))

Je to neskutečně snadná a poměrně rychlá záležitost.

Připravte si:
* dva hrnky cukru
* půl hrnku vody
* půl hrnku citronky (/vymačkané šťávy z citronu)
* starší hrnec

V hrnci smíchejte všechny ingredience a zapněte si plyn (/elektriku/oheň... dle libosti). Doveďte do bodu varu - prudčeji, klidně na největším hořáku a nejvyšším ohni - a nechte tak 3 minutky jen tak pobublávat. Potom oheň prudce snižte! Na povaření použijte klidně to nejmenší, co máte, a nechte zhruba půl hodinky (to je orientační doba, na jiném sporáku jsem vařila 45 minut). Občas směs promíchejte.

Kdy pastu odstavit? Ve chvíli, kdy bude tmavě žlutá - hodně tmavě žlutá, až lehce dohněda. Vypněte plyn, obsah hrnce přelejte do nádoby, ve které budete pastu uchovávat a nechte zchladnout.

A jak pak pastu používat? Pastu rozehřejete ve vodní lázni nebo v mikrovlnce, potom špachtlí nanesete na místo, které chcete epilovat (klasicky proti směru růstu chloupků), na pastu přiložíte papír, uhladíte a trhnete - tentokrát po směru růstu chloupků. Jednoduché, že? :)

18 komentářů:

  1. To jsou teda věci. Zatím jsem nezkoušela ani tu kupovanou pastu. Netušila jsem, že se to dělá pomocí papíru. Jednou jsem byla na kosmetice na téhle depilaci a kosmetička mi po nohách žmoulala takovou kuličku z té hmoty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kulička se taky často dělá, já to teda upřímně nikdy nepochopila, jsem antitalent :D Pak je to možné ještě pomocí látky, nože... :)

      Vymazat
  2. Tohle určitě zkusím a myslím, že ta příprava i samotná epilace bude velké dobrodružství:-) Akorát musím mít na paměti, nebo ještě líp si to poznačit přímo k receptu, že se musí nanášet proti směru růstu chloupků a trhat naopak:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to sranda, poprvé jsem se taky bála, co z toho vyleze :) Určitě pak dej vědět, jak jsi dopadla! :)

      Vymazat
  3. Teda, to bych chtěla zkusit:D díky za tip, jsem zvědavá, jak to půjde :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  4. Abych pravdu řekla, nikdy jsem si nic neepilovala ani nedepilovala..pomalu ani nevím, jaký je mezi tím rozdíl a jak se co dělá :D. Doufám, že si teď nebudeš myslet, že jsem úplně blbá, ale já jsem pořád věrná žiletce a pěně. Vím, nevydrží to tak dlouho, ale myslím, že bych tu bolest při odtrhávání nepřežila :DD :). Každopádně to vypadá moc fajn a není to těžké ani na přípravu ani co se týče použitých surovin! :) Super!
    Stávám se Tvou pravidelnou čtenářkou, Tvé články mě baví. Doufám, že i Ty ke mně ještě někdy zavítáš :).

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Depi = chloupky seřízneš, epi = trháš i s kořínky :) Vůbec nejsi blbá, já kdybych nebyla tak líná a levá, jak jsem, tak mám taky klasiku - žiletku :)
      Moc děkuji za kompliment :) Já tě "sleduju" už nějakou dobu (pamatuju si adresu :), ale už jsem překonala lenost a naklikla tam i to GFC!:)

      Vymazat
  5. Tak to je super návod. Ale já teda také raději zůstanu u klasické žiletky. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  6. Ja sa v chémii vôbec nevyznám, takže som celý článok čítala s otvorenými ústami, že čo je to za mágiu :D zatiaľ som verná depilačným pásikom, aj keď tá cena a bolesť sú niekedy proti srsti (nie doslova, tak zlé to zas nie je :D), nohy mi s nimi vydržia skoro celý mesiac a potom je tá cena celkom fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Té magii se říká karamel a minus ta citronová šťáva je to docela dobrá věc :D Tak pokud ti nohy vydrží měsíc, tak je to super! Mně po epilaci tak tři-čtyři dny, pak to sice není nic hrozného, ale už pro můj pocit epilaci opakuju...

      Vymazat
  7. Skúšala som to minule, a totálne mi to nevyšlo :( ty si to varila fakt pol hodinu a viac? lebo ja mozno 10-15 minút a už to bolo uplne tmave. Potom som to preliala do nádoby a celé mi to stuhlo na kameň, ani mikrovlnka moc nepomohla :(
    www.gummybaum.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, víc než půl hodiny, na úplně nejnižší oheň, takový ten skoro neviditelný. Ten kámen byl asi nedovařením nebo moc rychlým vařením... :/

      Vymazat
  8. Na to nemám odvahu. Já si koupila strojek, ten, který může pod vodu, že prý pod vodou to míň bolí.. asi je to pravda, ale pořád to bolí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pod vodu bych chtěla vyzkoušet :) Pro krásu se musí trpět :(

      Vymazat