18. 5. 2015

Let's cook! - Ovesné lívanečky

Tyhlety ovesné placičky jsem společně s receptem našla kdysi dáávno, předávno na Instagramu a okamžitě je musela vyzkoušet. Potom jsem fotkou (nejvíc fotogenické jídlo z mé kuchyně!) otravovala jak na Insta, tak tady ve Střípcích a zaznamenala, že měly docela úspěch. Po dlouhém, předlouhém sebepřemáhání jsem se tedy rozhodla, že nebudu lakomec a podělím se. O recept. Lívanečky nedám.


Připravte si (na jednu snídaňovou porci):
1/3 hrnku ovesných vloček
1/2 čajové lžičky kypřícího prášku
2 lžíce strouhaného kokosu
1 lžíci kokosového oleje (já dávám tak třičtvrtě lžíce, nerada obětovávám kokosák)
2 lžíce tvarohu/jogurtu/žervé (dobré je všechno, ale tvaroh vede)
1 vaječný bílek
(Všimli jste si, že váha je můj úhlavní nepřítel?)

Tohle byla ta složitější část. Teď k té jednodušší. Hoďte to do mixéru (nebo se s tím taky můžete patlat, ale to jsem taky zkoušela a moc nedoporučuju), případně pod šlehač, vytvořte těsto a nasucho osmažte. Tvar je na vás, já vždycky dělám mini lívanečky, ale pokud si troufnete na palačinku (v tomhle případě hustotou spíš bramborák... ovesňák?) nebo třeba srdíčka, proč ne :) 


Smažte, smažte a smažte... až budou hotové, poznáte to, barva a vůně se nezapřou. Pak už stačí lívanečky naaranžovat, ozdobit čímkoli chcete a pustit se do nich. 

P.S. Ano, v receptu chybí cukr a sladidla, já totiž sladím úplně minimálně nebo vůbec. Pokud chcete, tak si dochuťte těsto, mně se ale víc osvědčil med přímo na lívanečky a nějaké to ovoce :) 

19 komentářů:

  1. Jéé, děkuji za tip, moc ráda vyzkouším a ochutnám, vypadají moc hezky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za pochvalu, snad budou chutnat :)

      Vymazat
  2. Zajímavý receptík :-) Já dělám ovesné palačinky/lívanečky úplně obyčejně, brzy na ně také budu psát recept.

    Ketrin Fl ~ Call me Ketrin blog

    OdpovědětVymazat
  3. recept se mi líbí, ale určitě bych dosladila. Jak to děláš, že vydržíš nesladit? Síla vůle? Tu já nemám :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Síla vůle je jen jednou z částí :D Potom je to taky oblast sebevzdělávání, do které jsem ani nechtěla zabrousit (když člověk ví přesně, čemu se dobře žije na cukru, tak už na něj moc chuť nemá) a zkušenost - co jsem konečně vyřadila lepek (úplně) a cukr (z větší části), najednou byly pryč i všechny zažívací a střevní problémy :)

      Vymazat
    2. Tak to by chtělo článek o cukru, třeba by mě taky odradil. :-)

      Vymazat
  4. Bože, keby aj mnou upečené jedlo vyzeralo takto dokonalo :3 Ale risknem to, lebo recept nevyzerá až tak zložito a navyše na to mám teraz strašnú chuť :D
    GlitterCircus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, já se budu červenat :) Určitě je zkus, je to na pár minut a výborná snídaně :)

      Vymazat
  5. raz som ich už skúšala, no musím znovu, mňam ! :)
    letná giveaway
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají opravdu skvěle :))

    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY!:)
    budu moc ráda, pokud se zapojíš :)
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    OdpovědětVymazat
  7. Ty vypadají krásně, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento recept musím vyskúšať, dala som si ho ako záložku, nech ho nestraím, lákajú ma takéto netradičné recepty. Klasické lievance mám rada, ale experimentácia je ešte lepšia.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  9. mňaaaam, no tuším si tento týždeň spravím :) Vďaka za inšpiráciu :)

    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat