14. 5. 2015

5 tipů pro bezproblémovou epilaci

Článků o epilaci existuje spousta, to nepopírám. Ale většina z nich je takřka slovo od slova totožná, a nejen to; autorky si často zoufale pletou pojmy s dojmy, epilaci a depilaci, a úplně opomínají jakousi lidskou individualitu. Tak jsem se jednoho dne rozhodla: Když mi nikdo nedá návod, tak si musím vytvořit vlastní. 

Tak tedy: jsem tu a jdu vás inspirovat. Léty nasbírané zkušenosti ohledně toho, jak epilovat, jak zase ne a jak si to vlastně celé zpříjemnit. 
Začala bych menším technickým úvodem: já osobně se epiluju asi tři roky. Nohy už ani žádným jiným způsobem chloupků nezbavuji, co se týká třísel a podpaží, tam to střídám podle momentální nálady. Můj úplně první epilační produkt byl vosk, následovala cukrová pasta a skončilo to pořízením epilátoru (Braun Silk Épil), který je momentálně mým věrným společníkem a pomocníkem. Prosti vosku ani pastě jsem v zásadě nic neměla, ale postupem času mě přestala bavit nutnost rozehřívání a značná lepivost obou produktů, stejně jako finanční náročnost, teď jsem s epilátorem spokojená. 

Epilace je podávána jako docela velký strašák, ale nic hrozného na tom vlastně není. Chce to trochu cviku a zvyknout si na ten nepříjemný pocit, ale ve výsledku zjistíte, že šetříte spoustu peněz, svoje nohy před pořezáním a v neposlední řadě i času.

1) Na poslední chvíli NE
Léto je problémová doba, já to chápu, a ono se večer prostě tak nechce... je ale docela hloupost dokončit epilaci pět minut před odchodem z domu. Nejlepší je začít tak den-dva předem, vyhradit si na to dost času, provést epilaci pěkně v klidu, těsně po ní nohy (nebo jinou tělesnou partii) dostatečně ošetřit. Vyhnete se nepříjemným pocitům, kdy musíte na rozdrážděné nohy natáhnout kalhoty a potom v nich celý den chodit, a v létě zase viditelnému zarudnutí či pupínkům, které se objevují minimálně po prvních epilacích. 

2) Večer? A proč jako?
Jako nejvhodnější doba na epilaci se doporučuje večer. Upřímně: doteď jsem ještě nestačila zjistit, proč. Možná je to kvůli dodržování prvního "pravidla", doopravdy nevím, každopádně zobecňovat celou epilaci na "provádějte to večer" je docela nesmysl. Já na vás teď apeluju: naslouchejte svému tělo, zjistěte, kdy máte nejvyšší práh bolesti (tedy kdy se budete cítit nejméně nepříjemně) a kdy zase nejvíc klidu. A tohoto kritéria se držte, ne nějakého naordinovaného večera. 
Já třeba epilaci nejčastěji stíhám večer, ale když mám možnost, tak se snažím s ní začít okolo druhé odpolední :)

3) Teplo nebo zima?
Další věc, do které by vás neměly nutit žádné rádoby odborné články, je odpověď na otázku teplá x studená. Obě varianty mají své výhody i nevýhody - při nahřátí pokožky se otevřou póry a chloupky půjdou lépe odstranit, epilaci ale intenzivněji ucítíte. Studená epilace zase disponuje výhodou menší bolestivosti, póry si ale uzavřete. Já se na to po pár pokusech vykašlala úplně a vystačím si se svojí tělesnou teplotou. 

4) Správná příprava
Tohle je asi jediná věc, na které jsem se shodla s každým: pokud chcete dosáhnout dobrého výsledku, je nutné, aby pokožka byla odmaštěná, suchá (pokud nedisponujete epilátorem, který umožňuje epilaci i ve sprše) a ideálně chloupky (o délce pár mm) naježené. Stačí párkrát přejet rukou proti směru jejich růstu. 

5) Péče po
Pokud jste již samotnou epilaci zvládly, nadešel čas na pořádnou hydrataci. Moje kůže vždycky vypadá, jako by prošla sušárnou, pro mě je to tedy nezbytný krok. Vaše nohy ocení víceméně cokoli - tělové mléko či hydratační balzám stejně jako třeba pleťovou masku nebo pleťový krém (ideální využití pro produkty, které nesvědčí vaší pleti). Taky můžete mrknout na krém po holení z DMka. Tady je rozhodnutí, co vám bude nejvíce vyhovovat, opět na vás.

Otázka na závěr zní: epilujete? A úspěšně či neúspěšně? :)

(Kdyby byl zájem, můžu napsat i recenzi na epilátor či zveřejnit recept na domácí cukrovou pastu. Určitě mi dejte vědět! :)

11 komentářů:

  1. Já epilátor používám pouze na nohy, tam ho se skřípěním zubů ještě snesu, na ostatní partie volím jiné metody.
    Epiluji v podstatě jen večer, já ani jindy moc nemám čas a navíc přes noc se to podráždění stačí zklidnit.
    Prosím o recept na domácí cukrovou pastu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě o Vánocích jsem byla taky taková, od té doby jsem se ale nějak víc odvážila, úplně čumím :D Rozkaz, napíšu jej! :)

      Vymazat
  2. Pěkný článek. Epilátor mám a používám ho hlavně v zimě. Když se nosí holé nohy, nemůžu čekat, až chloupky dorostou do správné délky a chodit neoholená. Takže holím párkrát týdně žiletkou. Po epi i depilaci mám nejraději mandlový olej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s tím problém nemám, ježečka jeden den vydržím (už nejde vidět) a druhý den už epiluju v pohodě :) Mandlový olej? Hmmm, to zní lákavě :) Ten od Saloos (myslím, že jsem u tebe viděla nějakou zmínku)?

      Vymazat
  3. Mam tusim ten samy epilator, ale epiluji jen obcas, je to zdlouhave. Vetsinou chladim, je to mene citit, ale uz jsem i tak zvykla, ze to jde bez toho. Ovsem epiluji jen trisla apod :D Podpazdi si netroufam a jakmile chci nohy, tak to silene stipe a me se dels spatne na omdleni :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to přijde rychlejší, než se trápit s holítkem :D Já chladila jednou jedenkrát a pak už jsem byla prostě líná :D

      Ty jsi drsná, že zvládneš třísla a nohy ne, to mi třísla přišla horší o.O :D

      Vymazat
  4. Au au au...na epilaci jsem až moc velká bábovka, takže jsem to nikdy nezkoušela :( Stačí mi, když vidím, jak na bytě vždycky pokvikávají spolubydlící :D
    ...///Instantní krása//...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Já držím pusu - musím - protože přítel mi při první epilaci řekl, ať se opovážím u toho nějak ječet, že jeho bejvalka se taky bála, takže on jí to vzal a před jejíma očima si epiloval půlku nohy a pak řekl, že to není tak hrozný, takže to zvládnu i já :D

      Vymazat
  5. Epilátor si chcem kúpiť už dlhšiu dobu, teraz si ma nejako na to namotivovala, tak hádam to pôjde...Dám vedieť ako to prvý krát dopadlo!! :D Skvelý článok, hneď som musela dať odber:))
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jdi do toho, to vrčení je sice docela děsivé, ale nakonec je to super pomocník :) Děkuji, teď jsi mě moc potěšila :))

      Vymazat
  6. Ja som skúšala zatiaľ len vosk, curkovú pastu by som vyskúšala rada, ale nejako sa mi to z internetového návodu a youtube videa nezapáčilo, takže ostanem asi verná vosku, najnovšie sa chystám podstúpiť tento zákrok v salóne, doposiaľ som si to robila sama, no prestala som, lebo sa mi robili vyrážky, zapaľovali sa mi a nechceli zmiznúť, takže mi ostávali nepekné červené bodky.
    Bianka

    OdpovědětVymazat