18. 3. 2015

Sbal kafe a vypadni

Ne, nebojte, nikoho nevyháním. Jen mě dneska v akutním stavu kofeinového absťáku napadlo, že sestavím takový miniseznam, ve kterém zahrnu nejčastější místa na takové to rychlé popadnutí kafe a pokračování v cestě, a nejlépe někde v centru. K tomu zhodnotím poměr kvalita/cena, jestli se to vůbec vyplatí. Upozorňuji, že se nejedná o kavárny, které doporučuji k posezení, v některých případech bych je dokonce k posezení vysloveně nedoporučila :D Taky většinou nečekejte něco extra pro kávové gurmány, spíš něco, co vám vyhodí hladinu kofeinu v krvi nahoru. A případně doplní cukr, když jsou k tomu i zákusky O:)


Ještě jedno malé upozornění... mluvím o brněnských pobočkách, nejsem si jistá, jak tomu je někde jinde :)

Obrázek z coffeeshoplavazza.cz
1) Coffee shop Lavazza
Sem chodím moc ráda posedět, ale když spěchám, nepohrdnu ani kávou do kelímku. Nachází se příjemně v centru, konkrétně na Náměstí Svobody (vedle Rozkvětu). Je to zvenku taková nenápadná kavárnička, ovšem uvnitř se skrývá kávový ráj. Nabídka je poměrně široká, nechybí ani speciální příchutě a nekávové nápoje. 
Káva, kterou dostanete, sice nepatří k úplně nejlevnějším (i když pořád k těm levnějším), ale je poctivě velká, dobrá a troufnu si říct, že i kvalitní. Rovněž nešetří posypem (vždycky, když mi tam některá z baristek sype na cappuccino skořici, jako zázrakem jí ujede ruka :)). V nabídce mají krom kávy i nějaké to pečivo nebo jinou dobrůtku... pro tuhle kavárnu mám osobní slabost, nejradši bych se tam přestěhovala :) 

2) McDonald's
Pořád tak nějak nevěřím, že to sem píšu :) Každopádně, když už je nejhůř a já nechci dát za "blbý kafe" moc peněz, zajdu právě sem. Neměla jsem ještě odvahu risknout něco jiného než varianty espressa, případně americano, ale ta káva není úplně špatná a nehořkne v ústech při vzpomínce na cenu. Nevím, jestli je to mnou, ale chutná mi o něco víc v McCafé než v samotném mekáči, každopádně v tom mekáči bývám častěji od dob, co zavedli malinovou taštičku :D McCafé na Masaryčce navíc disponuje docela příjemným prostředím, takže ideální i když na někoho čekám. 

3) Paneria
Panerka je taková klasika čekání. Sice tam vždycky nechám majlant, ale tak nějak mi to za to vždycky stojí... Každopádně, když se chci odměnit, skočím si posedět na cappuccino + jahodový cheesecake, když si na České vzpomenu, že mám chuť na kafčo, volím espresso, případně lungo. Na samotné kávě mi nepřijde nic extra zvláštního, je srovnatelná s tím, co mi vyplivne doma espressovač (=to znamená dobrá), cena je tak nějak normální, myslím kolem 40,-?

4) Placz Café
Obrázek z placz-cafe.webnode.cz
Od té doby, co jsem v Letmu objevila tuhle kavárnu, se můj krevní cukr zvýšil tak o 300 %. Co je na ní tak zvláštního? Je bezlepková! Kafe je cenově tak nějak klasicky (možná mírně nadprůměr), ale naprosto výborné. A teď k tomu přidejte úžasné bezlepkové sladkosti a pečivo... a makronky. O těch bohužel neporeferuju, pořád ještě se trochu bojím je ochutnat, že budu zklamaná... ale každopádně po nich pokaždé toužebně pokukuju. Moc si tam neposedíte, je to vážně tak na to sbalení kelímku a pečiva, ale stojí to za to. Výhodná je taky zákaznická kartička - 10. káva zdarma. 

5) Tchibo
Nemyslím, že tahle položka potřebuje nějaký extra komentář... ale prostě tu musela být, protože je to jedna z nejvoňavějších kaváren (i káv), co si v Brně dávám, a taky mi hodně, hodně, hodně chutná...
já a Tchibo jsme chutově kompatibilní, kupuju i jejich rozpustné a mleté kávy, mňam :)  

6) Tesco na Dornychu
Překvapivá položka? :) V expressu na Dornychu (nezkoumala jsem, jak je to jinde) mají kafe za dvacku. Klasika, automatický espressovač, v nabídce tam je asi 6 druhů, including mléčné ze sušeného mléka (ne, díky), každopádně velké espresso je docela poctivě černé kafe za fajn cenu. 
P.S. V Albertu v Olympii je káva za 5,-, ale chuťově horší :)

Teď momentálně jsem ještě nadšená z kafe zdarma pro členy Teta klubu, ale osobně jsem je ještě nevyzkoušela. Máte někdo zkušenost? Zajdu na ně, jak budu chtít něco v drogerce (no, spíš potřebovat, chtíč by byl...), ať tam nejdu trapně jen pro kafe a projít novinky :)

2 komentáře:

  1. Kafe miluji, nevydržím bez něj, svojí denní dávku kofeinu prostě mít musím :D Do Mekáče chodím upřímně ráda, kafe mi tam chutná, i když nejspíš to bude převážně mlíko, dávám si latte :D A já si naopak zamilovala malinový shake, bože, to je lahoda, měli by ho zavést nastálo :D
    Tchibo je také super, já zbožnuji hlavně ty jejich speciality, posledně jsem snad měla karamel.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Taky taky, závislák :) Já dřív taky mlíkovala, teď zastávám názor, že je to kažení a piju černý, nejlépe dvojitý, smrťáky... když chci extra energii, tak se třtinovým cukrem :)
    Maliny jsou zlo! A návykové :D Mám už v mrazáku asi troje a vždycky chodím uždibovat... bože, ať už je léto :D
    Já měla minule kafe zdarma, to taky chutnalo dobře :33

    OdpovědětVymazat