19. 3. 2015

CeliHope sladkosti = naděje pro celiaky?

To jsem si tak jednou šla vyléčit nervy, konkrétně ten trojklanný, zmožený návštěvou u zubařky, trošku zaléčit do Tesca, když jsem v oddělení dia a zdravé výživy narazila na něco, co mě upřímně rozesmálo. Neslo to jméno CeliHope, bylo to modré a definice na cenovce tvrdila, že jde o bezlepkové oplatky. Nedalo mi to a hned dva exempláře jsem hodila do košíku. Sice si pořád namlouvám, že to s tou bezlepkovou dietou nebudu přehánět, ale lepek jsem až na pár nedávných prohřešků (ehm ehm, pizza, ehm ehm, malinová taštička) vyškrtla z jídelníčku a už jej ani žádným způsobem nepotřebuji, nezajímá mě a nepřemýšlím o bezlepkové dietě jako o omezení. 

Přístup stranou, i tak ale není úplně špatné najít nějakou "bezpečnou" mlsku na dlouhé a únavné dny. Oplatky jsem tedy poctivě ochutnala (tak poctivě, že už mám fotky jen prázdných obalů), část rozdělila mezi holky, aby posoudily i ony a tak vám teď můžu přinést názor!

Arašídová oplatka
Je to něco jako variace na obyčejnou lepkovou Tatranku/Horalku. Na první kousnutí je taky až k nerozeznání podobná - chuť arašídů v čokoládě, klasika. Po polknutí prvního sousta už poznáte, že tahle rádoby tatranka neobsahuje klasickou pšeničnou mouku - jde cítit kukuřičná mouka, která ji nahrazuje. Oplatka potom obsahuje ještě pohankovou mouku, tu nepoznáte. Jiné chuťové rozdíly jsem nenašla. Nutriční hodnoty tak nějak průměrné na sladkou oplatku, 545 kcal/100g. Potud super.
35 g seženete za nějakých 10-15 korun. 
Co už ale tak super není je rozhodně složení. Mám pocit, že podobně tragicky na tom je i Tatranka/Horalka, ale přece jen... když už je to bezlepek a 2x tak drahé, čekala jsem něco lepšího. Palmový tuk v těsném závěsu s cukrem opravdu není složení, kterým by se dalo chlubit. Na druhou stranu tam pak už nic tak tragického není, krom nějakých těch stabilizátorů, zahušťovadel a odtučněného kakaa. (Jakože... co prosím?)

Máčená kokosová oplatka
Určitě se taky jedná o nějakou variaci, bohužel tady nevím, na co konkrétně = nemůžu srovnat. Chuťově je úplně výborná, jiná mouka (opět kukuřice + pohanka) tu nejde tolik poznat, naopak kokos je poměrně výrazný. Čokoláda jde bohužel trošku cítit takovou tou "palmovou" laciností.
17 g seženete za nějakých 8-13 korun.
Složení je hodně podobné jako u tyčinky předchozí, jen je na prvním místě cukr, za ním palmový tuk. Ostatní složení poměrně dost podobné, až na skoro 9 % kokosu, což není nejhorší, jsem si z ničeho na zadek nesedla.

Celkově mě tyhle gluten-free výrobky docela zaujaly, už jen tím, že je to docela dobrá náhrada, jak budu příště umírat chutí na Tatranku a určitě jsem je nekoupila naposled. Do zdravého životního stylu ale zrovna dvakrát nepatří - lepek nelepek, pořád zůstávají na seznamu cheat potravin.

1 komentář:

  1. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    OdpovědětVymazat