1. 3. 2015

Bábovka dovedená k dokonalosti

Nějak se poslední dobou nepoznávám. Peču, tvořím a zkouším nové recepty jak šílená, už 27 dní cvičím (28, pokud počítáme i den, kdy jsem byla nemocná, tak jsem si udělala aspoň symbolicky usnadněnou a zkrácenou verzi všech cviků), a dokonce si i občas zvládám zorganizovat čas. Článek do práce jsem odevzdávala celých 36 hodin před termínem. 

V rámci této proměny/experimentování/vlastně cokoliv to je se občas zrodí i něco užitečného. Třeba jako naprosto úžasná ovesná jablečná bábovka s tvarohem. Recept je výhradně dílem mojí mysli, aneb když neexistují recepty bez bílé mouky a bez cukru... holt si je člověk musí vytvořit sám. Každopádně, po bábovce se málem nestihlo ani zaprášit, tak rychle byla pryč, tak jsem se rozhodla, že ten recept vycvaknu i na veřejnost. Pokud máte chuť na snídani nebo moučník, který vás nezalepí odshora až dolů a nepřidá živnou půdu bakteriím a kvasinkám... tady ji máte:



Budete potřebovat:
2 a 1/2 hrnku ovesných vloček
1 velké jablko
3 vejce
1/2 hrnku třtinového cukru (můj jediný ústupek, protože stévie, kterou jsem celé léto zalévala, jaksi... zmizela)
1/2 hrnku oleje (mixla jsem olivový a slunečnicový a nebylo to úplně špatné)
1 hrnek tvarohu nebo 1/2 hrnku tvarohu a 1/2 hrnku bílého jogurtu
Kypřící prášek do pečiva (tak 3/4 sáčku)
Lžička skořice
Hrst vlašských ořechů
Špetka soli

Postup:
Nastrouháme jablko a smícháme jej s najemno (klidně až na prášek) nasekanými ovesnými vločkami. Přidáme kypřící prášek, olej, tvaroh, nasekané nebo nalámané ořechy, sůl a skořici.
V jiné míse utřeme vajíčka s cukrem (případně můžete přidat i trochu mléka, ale není tam vyloženě potřeba). Obě dvě směsi smícháme, dokud nám nevznikne (přiměřeně tekuté) těsto. 
Vylijeme do formy a pečeme na 180° asi 40 minut.


2 komentáře:

  1. vyzerá to veľmi dobre! :)

    pokiaľ maš záujem budem veľmi rada ak sa zapojíš do mojej giveawey o dva narhdelniky Giveaway!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Oooo...tak to vypadá luxusně! Musím vyzkoušet :) už jsem dělala pohankovou a tvarohovou bez lepku, takže toto bude příjemná obměna ;) díky

    OdpovědětVymazat